menu
0 ks

Zpět na články

Ferrari 328 GTS

Do rukou se nám dostalo další krásné Ferrari, model 328 GTS. Do ČR se vrátilo z renovace, která proběhla v italském Maranellu a kam se také po drobném zajetí vrací zpět na finální doladění. Krátkého setkání jsme využili hlavně k pořízení fotografií. Pojďme si ale o autě alespoň v rychlosti něco říct.

Ferrari 328 GTS bylo představeno ve Frankfurtu v roce 1985 společně s modelem 328 GTB - B jako Berlinetta, S jako Spider. Třetím novým modelem, který Ferrari do Frankfurtu toho roku přivezlo, byl Mondial. V případě 328 se jedná se o nástupce 308 QV. Motor zůstal stejný, jako u zmíněného předchůdce, jen objem navýšili konstruktéři na 3185 ccm. Než bylo v roce 1989 nahrazeno modelem 348, vyjelo z továrny v Maranellu 6068 exemplářů. O design se postaralo studio Pininfarina.

Tento konkrétní kus jste mohli zhruba dva roky obdivovat ve Zlíně při výborné kávě a u dezertu v kavárně Lusso Caffe. Na začátku léta 2019 bylo odvezeno do Maranella, kde podstoupilo kompletní generálku. Co všechno je na autě uděláno? “No, všechno,” usmívá se majitel vozu. “GO motoru včetně přetěsnění, vyměněná jsou veškerá gumová těsnění a silentbloky, kompletně udělaná je  klimatizace i s kompresorem, brzdy, brzdové hadice… Původní zůstaly třeba brzdiče, ty ale samozřejmě prošly renovací,” upřesňuje. Aby si vše takzvaně sedlo a projevily se případné nedostatky, bylo potřeba s autem nějaký čas jezdit. A tak se dostalo i k nám. “Po cca dvou tisících ujetých kilometrů se začal ozývat podivný zvuk z motoru. Takové vrzání. Měl jsem strach, že jde o něco vážného, proto jsem hned volal do Itálie mechanikovi, který měl celou renovaci na starost. Ten okamžitě věděl, o co jde. Stačilo povolit rozvodový řemen a bylo po problému. Problém byl i s klimatizací. První dva týdny fungovala bezchybně, pak ale začala ztrácet účinnost. Opět šlo naštěstí pouze o banální záležitost, kdy unikal plyn přes klimakompresor. Problém byl i se startováním v okamžiku, kdy byl motor ještě teplý. Dlouho točil a nechtěl naskočit. Zde byl na vině kompenzátor tlaku, který udržuje v systému stálý tlak paliva a stačilo ho vyměnit. Auto je aktuálně v žebříčku hodnocení kvality aukční síně HAGERTY na stupni 2, EXCELENT. Pro nejvyšší stupeň by musel projít renovací ještě lak karoserie a pár dalších drobností,” uzavírá majitel auta.

Foto: Petr Michálek
Celá galerie ZDE

Zpět na články

255 lajků